Jumaat, 26 Februari 2010

Air Mata Seorang Lelaki



Pada zaman kanak-kanak apabila budak lelaki menangis orang dewasa akan berkata, "Hei, budak laki tak boleh menangis, malunya!" Kerana malu budak lelaki akan segera mengesat mata dan berhenti menangis. Pada hari lain budak lelaki akan menangis lagi dan ditegur lagi. Teguran yang berulang kali menyebabkan budak lelaki malu menangis di depan orang. Oleh itu, dia sembunyi-sembunyi apabila hendak menangis.

Siapa kata Superman tidak pernah menangis...? Superman juga menangis..ini pula kita manusia biasa.. Walaupun Superman teruk kena blasah dengan penjahat tetapi di mampu menguatkan diri dan tidak akan menangis walaupun badan terluka dan lebam-lebam... Tetapi hatinya akan punah dan hancur berderai apabila perempuan yang dipanggil (kekasih/GF) yang dicintainya meninggalkannya dan mencintai orang lain... So, walau tinggi mana pun ego lelaki tetap akan kalah dengan perempuan.

Lelaki dapat menahan sakit luka tetapi tidak mampu menahan sakit cinta. Lelaki menangis apabila dikecewakan oleh orang tersayang. Air mata lelaki juga membasahi pipi apabila cinta yang dicitakan terputus di pertengahan jalan. Namun lelaki bijak menyembunyikan kesedihan. Dia menangis, meraung, menjerit dan sedu-sedan ketika berseorangan. Sakit akibat cinta yang ditanggung lelaki sama sakitnya dengan yang ditanggung perempuan. Buktinya dapat kita lihat ramai lelaki membunuh diri kerana cinta kecundang. Jambatan Pulau Pinang adalah saksi setia bahawa lelaki begitu longlai dan rela memetik nyawa sendiri kerana cinta terhalang.

Tiada ulasan: